Terveellinen herkku: mustikkapalat pakkasesta

Arkistoista löytyi ohje loppukesän terveelliseen herkkuun: mustikkapalat pakkasesta.

mustikkapalat pakkasesta

  • 3 dl kreikkalaista jogurttia
  • 2 rkl hunajaa
  • 3 dl mustikoita
  • 1,5 dl mantelilastuja
  • kourallinen kuivattua nokkosta tai 0,5 dl ryöpättyä tuoretta nokkosta

Lisäksi tarvitset isoja tai pieniä muffinssimuotteja esimerkiksi silikonisena tai paperisena. Muovisista jääpalamuoteista nämä irtoavat huonosti.

  1. Sekoita ainekset keskenään.
  2. Murskaa kuivattu nokkonen hienoksi murusiksi seoksen joukkoon tai hienonna tuore ryöpätty nokkonen veitsellä ja lisää seokseen.
  3. Jaa seos muotteihin ja laita pakastimeen vähintään kahdeksi tunniksi.

 

Proteiinipaloissa on mukavasti pureskeltavaa mantelilastujen ansiosta.

Ravintosisällössäkään ei ole valittamista. Jogurtissa ja mantelissa on paljon proteiinia ja mantelissa muun muassa E-vitamiinia, kalsiumia ja magnesiumia. Nokkonen tuo välipalaan antioksidantteja, kivennäisaineita ja vitamiineja, esimerkiksi rautaa ja C-vitamiinia.

Hunajan määrää voi vähentää puoleen, jos haluaa pärjätä vähemmällä makeutuksella.

Palat kannattaa syödä lautaselta lusikalla. Sormissa ne sulavat tosi nopeasti sotkien kädet.

 

Lähde:

Proteiinipalaohje on sovellettu Capturing joy -blogin Blueberry Youghurt Protein Bites -ohjeesta.

Seuraa somessa:
RSS
Tilaa sähköposti
Facebook
Google+
http://www.vihreailo.fi/2017/08/13/terveellinen-herkku-mustikkapalat-pakkasesta/
Instagram

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *